Alternatywy dla Netflixa

Netflix i Disney+ podnoszą ceny

Zła wiadomość dla osób korzystających z dwóch popularnych serwisów streamingowych: Netflix i Disney+. Kolejne miesiące używania tych platform będą znacznie bardziej kosztowne.

Netflix podwyższa cenę w Polsce po raz pierwszy od trzech lat. Z kolei w przypadku Disney+, które operuje na polski rynku od zaledwie dwóch lat, to już kolejna podwyżka cen.

Ile kosztuje Netflix po podwyżkach?

Wyższe ceny subskrypcji Netflix obowiązywać będą dla nowych użytkowników lub od nowego okresu rozliczeniowego dla aktualnych użytkowników. Zaktualizowane ceny prezentują się następująco:

  • Pakiet Podstawowy – 33 zł miesięcznie (podwyżka z 29 zł),
    • jakość 720p,
    • 1 urządzenie jednocześnie.
  • Pakiet Standard – 49 zł miesięcznie (podwyżka z 43 zł),
    • jakość 1080p,
    • 2 urządzenia jednocześnie.
  • Pakiet Premium – 67 zł miesięcznie (podwyżka z 60 zł).
    • jakość 4K,
    • 4 urządzenia jednocześnie,
    • dźwięk przestrzenny Dolby Atmos.

Ile kosztuje Disney+ po podwyżkach?

Podwyżka ceny Disney+ w Polsce zostanie wprowadzona od 17 października dla nowych użytkowników oraz dla obecnych od 21 listopada 2024 roku. Poniżej pokazujemy ile już wkrótce zapłacą użytkownicy tej platformy:

  • Pakiet Standard – 29,99 złotych miesięcznie lub 299,99 złotych rocznie (podwyżka z 28,99 zł)
    • jakość maksymalna 1080p,
    • 2 urządzenia jednocześnie,
    • dźwięk maksymalnie w standardzie 5.1.
  • Pakiet Premium – 49,99 złotych miesięcznie lub 499,90 złotych rocznie (nowy pakiet)
    • jakość maksymalna 4K i HDR,
    • 4 urządzenia jednocześnie,
    • dźwięk przestrzenny Dolby Atmos.

Które platformy streamingowe są najpopularniesze w Polsce?

Netflix i Disney+ znajdują się na przeciwnych biegunach popularności. Według danych przedstawionych przez platformę JustWatch, Netflix jest najpopularniejszym serwisem streamingowym w Polsce – dysponuje on aż 34 proc. udziałem w rynku, z kolei Disney+ kontroluje zaledwie 10 proc. rynku. Nieco popularniejszy jest Max (15 %) oraz Prime Video (12%), a takim samym wynikiem jak Disney legitymuje się Apple TV+.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *